biuro@poligra.com.pl | tel.: 32 444 66 76

Koszyk 0

Częste pytania - przygotowanie projektu

  • Czym są spady?

    Spad to obszar grafiki, który jest usuwany podczas ostatniego etapu produkcji - cięcia. Tło, które zostało użyte w projekcie musi wykraczać poza linię cięcia, gdyż dzięki temu mamy gwarancję, że obszar kolorowego tła będzie dochodził do samej krawędzi.
  • Czy w druku cyfrowym należy stosować tło na spad?

    Tak, w druku cyfrowym spad również jest konieczny. Nie da się wyciąć papieru dokładnie w miejscu łączenia tła projektu z białą kartką.
  • Czym jest margines bezpieczeństwa?

    Margines bezpieczeństwa to obszar projektu znajdujący się przy krawędzi cięcia użytku, w którym nie należy umieszczać żadnych ważnych elementów, takich jak treści czy elementy grafiki / loga, itp. Margines ten jest bardzo ważnym elementem projektu, gdyż podczas procesu cięcia, mogą wystąpić nieznaczne przesunięcia, co może skutkować obcięciem ważnych elementów.
  • Jak przygotować maskę lakieru?

    Maska lakieru musi byc osobną (dodatkową) stroną projektu o tym samym rozmiarze co rozmiar publikacji. Maska jest obszarem, który podlega pod lakierowanie. Obszar ten musi być oznaczony tylko kolorem czarnym kolorem (C-0%, M-0%, Y-0%, K-100%). Maska nie może być wykonana jako grafika rastrowa, ze względu na efekt pikseli na krawędziach elementów projektu podlegającemu pod uszlachetnienie. Krawędzie te nie posiadają właściwej kolorystyki - 100%K.
  • Co to jest gramatura papieru?

    Gramatura papieru jest to parametr, który określa wagę jednego arkusza papieru o powierzchni jednego metra kwadratowego. Gramatura nie określa bezpośrednio sztywności papieru.

 

Częste pytania - składanie zamówienia

  • Jak zamawiać druk?

    Zamówienia można dokonać poprzez wybór odpowiedniego produktu oraz jego konfigurację jeśli takowa jest wymagana (np. rozmiar, strony zadruku, rodzaj uszlachetnienia). Zamówienie można również złożyć za pośrednictwem poczty e-mail, lecz w taki przypadku zamówienie musi zostać potwierdzone w wiadomości zwrotnej, jaką otrzymają Państwo od nas.
  • Czy mogę zmienić adres dostawy?

    Jeśli zamówienie nie zostało wysłane, to zmiana adresu dostawy jest możliwa. W tym celu należy przesłać do nas wiadomość na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Wiadomość powinna zawierać numer zamówienia, oraz nowy adres dostawy (wraz z kodem pocztowym), a także dane adresata, nawet jeśli pozostają one identyczne. Aby wprowadzenie takiej zmiany nastąpiło niezwłocznie należy ją zgłosić z adresu e-mail powiązanego z kontem klienta w naszym sklepie. W przeciwnym razie prośba ta będzie musiała zostać przez nas zweryfikowana telefonicznie, co może przyczynić się do późniejszej wysyłki.
  • Czy możliwy jest odbiór osobisty?

    Tak, odbiór osobisty jest możliwy w godzinach pracy naszej firmy.
  • Czy możliwa jest dostawa poza granice Polski?

    Tak, jest możliwa dostawa za granicę. Cena uzależniona jest od wagi przesyłki, jak również adresu docelowego. Koszt mniejszych przesyłek na terenie Europy jest zbliżony do kwoty 10 euro.
  • Jaki jest czas realizacji zamówienia?

    Czas realizacji zamówienia jest zależny od wybranego produktu. Czas ten jest podany w opisie każdego produktu na karcie 'opis produktu' w polu 'termin realizacji'.